LinkWithin

http://mtvo-bcn.blogspot.com.es/

27 de febrer de 2011

CAMÀLICS I MOSSOS DE CORDA...BARCELONA 1930....27 DE FEBRERO 2011...

MI VIDA Y MI HISTORIA

ELS POCS QUE QUEDEM A BARCELONA, ELS QUE DUEM BARRETINA I BRUSA, ELS QUE SOM CAMÀLICS DE DEBÒ...
Una cadira vermella la posa sobre la pista:
Mozo de cuerda 242. Encargos en Vía Layetana, nº 47 , portería.
Que sabríeu on hi ha un camàlic ?
Un jove que s´identifica com a "mosso de corda " li diu que a la Barcelona de L´Exposició les cadires fan lleig: Imagini´s un carrer d´aquets que ara han urbanitzat, amb tanta llum i amb les cadires vermelles...A més en els temps de L´Exposició, els turistes podien confondre creient-se que eren per asseure´s i vegi mal efecte per L´Ajuntament!.
La conversa amb el mosso de corda que renega dels camàlics ...
Si tornés a neixer, em faria boxador. Veuríeu quina manera d´atipar-me de guanyar diners...
Amb brusa i barretina i el penjoll de la corda...Es mol vell però està orgullós del seu ofici: << A desgrat dels meus anys, en tinc molts, encara serveixo per a traginar bagatges de tota mena. Vull dir que encara tinc força, què li sembla? Això sí, quan estic cansat, descanso i quan tinc set, bec.Vull dir que de tant en tant un traguet m´anima i reforça; sort en tinc.>>
L´esmeu el fotografia carregat de mobles. El vell és conscient que la realitat és molt diferent de la que va conèixer Pancho, el camàlic més castís de Barcelona...
Llavors sí que no aniria com ara a la bona de Déu, cercant la peseta del cistell per traginar... 1930...

1 comentari:

Miquel ha dit...

que curioso ¡¡¡ salut